سبد خرید خالیست

لوگو عبارت است از یک طرح گرافیکی ساده که مفهوم و اهداف یک موسسه ،شرکت و یا یک مجموعه را در خود خلاصه کرده است و می تواند بعنوان نشانه ای شاخص ،معرف شخصیت آن باشد. به گفته متخصصین ،لوگو می تواند در ارتفای شغلی و متمایز جلوه دادن یک مجموعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

نمونه ای از لوگو های ما

قیمت  سفارش

تاثیر لوگو و طراحی آن در مارکتینگ

لوگو نماد و شعار محصول و معرف شرکت شماست. لوگو خود می‌تواند ابزاری رایگان جهت بازاریابی محصولات شما باشد. مثلا اگر مشتریان وفادار شما لوگوی محصول‌تان را روی در فروشگاهی ببینند، مسلما ترغیب به بازدید از آنجا و خرید می‌شوند. به همین جهت طراحی لوگو باید با دقت انجام شود. جنبه‌های مختلفی برای طراحی لوگو مانند رنگ، فونت، تگ لاین و… وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد اما هنگامی که می‌خواهید از لوگویی استفاده کنید که در شبکه‌های اجتماعی موفق باشد، متغیرهای دیگری را نیز باید مدنظر قرار دهید که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

 

عدم پیچیدگی و منحصر به فرد بودن

شاید مهم‌ترین توصیه در طراحی یک لوگو این باشد که شما می‌خواهید نشان سازمانی خود را در ذهن همگان ثبت کنید و قرار نیست که چارت سازمانی‌تان را در قالب یک لوگو بگنجانید. لوگوهای پیچیده و ابهام برانگیز شانس زیادی در جذب توجه اولیه مشتریان نخواهند داشت و توفیق کسب‌و‌کار شما را به مخاطره می‌اندازند پس همیشه در معرفی یک لوگو اصل ساده نگاری را در نظر داشته باشید. همچنین قبل از معرفی لوگوی خود ابتدا به بررسی لوگوی رقبا و ویژگی‌های غالب صنعت خود بپردازید.

اگر رقبای اصلی شما از اشکال یا رنگ‌های مشابهی استفاده کرده‌اند و سهم بازار خوبی را در اختیار گرفته‌اند، پس لوگوی آنها توانسته ارتباط لازم را با مصرف‌کنندگان برقرار کند. حال این هنر شماست که با بهره‌گیری از ایده‌های نو و ترکیب آنها با تجربیات رقبای‌تان به خلق یک لوگوی ماندگار نائل شوید. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه از عنصر تقلید برای طراحی لوگو استفاده نکنید. چرا که این امر ممکن است به ارزش شرکت شما لطمه بزند.

نشان‌دهنده نوع فعالیت شرکت

بدون شک یکی از وظایف مهم هر شرکتی، یادآوری نوع فعالیت و زمینه‌های کاری خود در تمامی ابزارهای ترویجی و مشتریان بالقوه بازار هدفش است. اگرچه یک لوگوی خوب باید به یادماندنی و قابل‌انتقال باشد اما نباید از نمادهای شناخته شده صنعت مورد فعالیتش فاصله بگیرد پس به یاد داشته باشید لوگوی شما یادآور همان کسب‌و‌کاری است که در حال عرضه به مصرف‌کنندگان هستید مثلا اگر در صنعت ارتباطات فعالیت می‌کنید بهتر است از لوگوهای مدور یا کروی استفاده کنید چراکه به‌طور نامحسوس در حال القای مفهوم ارتباط با دیگران هستید یا اگر زمینه فعالیت شما نشر کتب و مجلات است، بهتر است از تصاویر قلم و کتاب به شکلی جذاب و منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید. فراموش نکنید نوآوری به معنای زیرپا گذاشتن مفاهیم ارزشمند نیست.

تاثیر لوگو در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که گفتیم لوگوی کسب وکارشما دارای اثرقوی بر بازاریابی شماست. به مشتریان‌تان اجازه دهید که بدانند چه چیزی می‌فروشید و به وفاداری آنها کمک کنید. از دیگر اثرات لوگو در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به افزایش فالوئرها و به اشتراک‌گذاری صفحه شما و سایت یا وبلاگ‌تان اشاره کرد. همچنین دارا بودن لوگوی جذاب تعداد بازدیدها را افزایش داده و سبب افزایش اعتماد می‌شود. یک لوگو که به خوبی طراحی شده باشد، سبب ایجاد حس مثبت و اعتماد به مشتری می‌شود. داستان کسب وکارشما می‌تواند به روش‌های مختلفی به مشتری القا شود، یکی از این روش‌ها لوگوی مناسب است که با تصویری معناگرا با رنگ و فونت مناسب می‌تواند بیان‌کننده داستان و تاریخچه کسب وکار شما باشد.

لوگویی که مناسب طراحی شده باشد می‌تواند شما را از رقبا پیش اندازد. بدین صورت که لوگوی مناسب شما هنگام دیدن، شنیدن یا خواندن توسط مشتری بیشتر از رقبای شما در ذهن وی تداعی می‌شود. قابل ذکر است که لوگوی مناسب سبب خشنودی مشتری می‌شود و او از ایجاد ارتباط با شما رضایت دارد. این ارتباط شامل ارتباط با رنگ و فونت لوگو تا تصویر کلی آن است. در این حالت شما توانسته‌اید حسی خوب از خودتان در مشتری ایجاد کنید.

سبد خرید خالیست
مشخصات
  • نظرات: 0

  • شناسه: 13685

  • عنوان

    توضیحات

  • ۱۸ آذر, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۹ بعد از ظهر

حامی برنامه جهانی غذا

حامی موسسه محک