logo 1 - ۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمد

پشتیبانی تلگرام : dpls_support@

۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمد

کسب در آمد از سایت 3 250x250 - ۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمد

کسب در آمد از سایت 6 1 - ۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمد

چرا باید وبسایت داشته باشیم؟

 

این روزها کمتر کسی هست که از مزایای داشتن وبسایت بی‌خبر باشه. ما تو عصر تکنولوژی هستیم و داشتن یک صفحه‌اجتماعی، یک فروشگاه‌اینترنتی و یا یک وب‌سایت برای معرفی کالا و خدمات از موارد ضروری یه کسب‌وکار به حساب میاد.

“به قول بیل گیتس : اگر کسب و کار شما اینترنتی نیست متاسفانه شما مالک یک کسب و کار از رده خارج و رو به زوال هستید!” 

این روزها اگر مردم نیاز به خدمات و کالای خاصی داشته باشن قبل از هر چیز تو گوگل درباره اون کالا یا خدمات جست‌و‌جو میکنن. پس اگر بتونید یک  وب‌سایت قوی برای کسب و کارتون داشته باشید یه سر‌وگردن از رقبا بالاترید! البته شاید از خودتون بپرسید که خیلی از کسب‌و‌کارها این روزها وب‌سایت و کانال در شبکه های اجتماعی هم دارن اما با توجه به حجم اطلاعات و کسب‌و‌کارهای مشابه هیچ پیشرفتی ندارن. باید بگم که داشتن سایت اون‌چنان کار راحتی نیست که با خرید هاست و دامنه فکرکنید که دیگه تمومه! به طور مثال وبسایت آموزشی فرادرس که هم اکنون جزو پربازدید ترین وبسایت های آموزشی هست مراحل سختی رو طی کرده که باید خیلی از موارد مثل : استراتژی تولید محتوا، روش‌های کسب‌در‌آمد و سئو “رو برای پیشرفت در این زمینه آموزش ببینید. در ادامه به‌طور مفصل راحبشون توضیح میدم.من بعنوان شخصی که از سال ۱۳۹۴ صاحب یک وبسایت معماری به اسم دیزاین پلاس بودم و تجربه‌ها و بالا‌ و‌ پایین‌های زیادی رو تجربه کردم تو این مقاله میخوام کمی از تجربیاتم براتون توضیح بدم و امیدوارم براتون سودمند باشه.

 

کسب در آمد از سایت 6 - ۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمد

چه راه‌هایی برای کسب‌درآمد از سایت وجود داره؟

۱- فروش کالا

اگر تو زمینه ی فروش کالا فعالیت میکنید و یا صاحب یه مارکت محلی هستید با طراحی یک وبسایت میتونید فروش محصولاتتون رو گسترش بدین. البته مسئله ی فروش در فضای اینترنت یا اصطلاحا دیجیتال مارکتینگ محدود به فروش محصولات فیزیکی نیست، شما می تونید یک فروشگاه برای فروش محتوا داشته باشید. مثل وبسایت‌هایی که از طریق تولید و فروش آموزش کسب‌درآمد می کنن.

این روزها طراحی یک وبسایت انقدر ساده شده که با یه دوره آموزش طراحی وب‌سایت یا دوره طراحی سایت فروشگاهی میتونید یک فروشگاه اینترنتی تمام عیار بسازید. در واقع امروزه طراحی وبسایت کار ساده تری شده ولی مدیریت اون هستش که اهمیت بسیار بالایی داره و باید حداقل استراتژی‌های پایه برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی رو بلد باشید. برای یک فروشگاه اینترنتی لازمه که مجوزهای لازم از جمله نماد اعتماد رو دریافت کنید و درگاه پرداخت بگیرید.

 

۲- تبلیغات کلیکی

تاحالا از خودتون پرسیدید که وبسایت هایی که محتوای رایگان منتشر میکنن درآمدشون رو از کجا میارن؟ تبلیغات ! این روزها تبلیغات میتونه حتی از داشتن یه فروشگاه اینترنتی هم پردرآمد تر باشه!

قدیما صاحبای وبسایت ها جایگاه هایی رو برای تبلیغات تعیین میکردن و منتظر میموندن کسب و کاری پیدا شه که بهشون پیشنهاد تبلیغ بده . اما این روزها شرکت هایی هستن که نسبت به هویت وب سایت شما بنر های تبلیغاتی رو بهتون ارائه میدن که میتونید تو وبسایتتون بذارید و به ازای هر کلیک، ماهیانه مبلغی دریافت کنید که اصطلاحا به این کار تبلیغات کلیکی گفته میشه. برای این کار زمانی که وبسایتتون به یه رتبه بالایی توی گوگل و الکسا رسید میتونید به این سایتها درخواست تبلیغات بدین. بعد اونها وضعیت وبسایت رو بررسی میکنن و صلاحیت وبسایتتون برای تبلیغ و مبالغ رو با شما توافق میکنن. یکی از بهترین وبسایت های ایرانی در این زمینه وبسایت کاپریلا هستش.

 

۳- ریپورتاژ آگهی

اگر بتونید یه وبسایت پربازدید خلق کنید، یکی از راههای کسب درآمد از سایت از طریق سفارش ریپورتاژ آگهی هستش. یعنی شرکت هایی در این زمینه هستن که از شما درخواست نگارش و انتشار مقاله ای میکنن که به معرفی کسب‌و‌کارهای مختلف می پردازه و حاوی لینک‌هایی هست که مخاطب رو به سایت هدف ارجاء میده. به طور مثال یک وبسایت مکانیکی رو در نظر بگیرید. شما میتونید یک مقاله درباره ی سرویس انواع خودرو بنویسید و در آخر مخاطب رو به سایت مشخصی که قبلا به شما داده شده ارجاء بدین. در ایران هم وبسایت نشریلا در این زمینه فعالیت میکنه.

 

۴- ارائه خدمات

اگر شما شغل خدماتی دارید، با داشتن یک وبسایت می تونید به معرفی شغل خودتون بپردازید و نمونه کارهاتون رو در وبسایت منتشر کنید. شاید بپرسید این کار رو در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم میشه انجام داد! ولی تفاوت اصلی وب‌سایت با شبکه‌اجتماعی اینه که ممکنه کسب‌و‌کار شما رو در صفحه اول جست‌و‌جو‌های مرتبط در گوگل قرار بده و افراد زیادی که نیار به خدمات شما دارن از این طریق با کالا و خدمات شما آشنا بشن و همینطور از همه مهمتر داشتن یک وبسایت نشونه کلاس کاری شماست. وب‌سایتی که شامل شماره تماس، آدرس‌ها و نمونه کارها باشه نشونه‌ی اهمیت شما به شغلتون هست و این یعنی مشتری شما هم برای شما ارزشمنده. ساخت یک وبسایت خدماتی نیاز به اخذ مجوز آنچنانی نداره و به راحتی با یک دوره ی طراحی سایت با وردپرس میتونید یک وبسایت خدماتی ایجاد کنید و شاهد پیشرفت شغلی، دریافت پروژه‌های بزرگتر از سراسر ایران یا جهان باشید!

کسب در آمد از سایت 99 - ۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمد

۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب‌سایت

 

۱- سرمایه ی کم، بازدهی بالا

هزینه ی طراحی یک وب‌سایت از حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزارتومن شروع میشه که در مقابل رهن و اجاره ی یه مغازه یا دفتر کار چیزی نیست!

 

۲- اعتماد کاربران

زمانی که شما یک وبسایت شیک و شکیل داشته باشید نشونه ی اهمیت شما به شغلتونه و مشتری ها با دیدن سایت شما متوجه حرفه ای بودن شما میشن

 

۳- بدون محدودیت جغرافیایی

همونطور که گفتم فرقی نداره که شما کجایید، افراد از هر جای ایران و یا هرجای دنیا میتونن با کسب‌و‌کار شما آشنا بشن یا از شما خرید کنن.

 

۴- زحماتتون هدر نمیره!

اگر یک پیج اینستاگرام داشته باشید ممکنه با مشکل مخاطب روبرو بشید، چون اساسا اینستاگرام برای معرفی کسب و کارها درست نشده! پس ممکنه با داشتن تعداد زیادی دنبال‌کننده هم با عدم استقبال روبرو بشید . فکر‌کنید یک فروشگاه لاستیک دارید و نیاز دارید که روزانه تعداد زیادی پست اینستاگرام بذارید. مدتی که میگذره مخاطب‌هایی که شما رو فالو کردن از دیدن تصاویر لاستیک توی صفحه‌شون کلافه میشن و دیگه پیگیر شما نخواهند بود! همینطور نگه داشتن یک پیج اینستاگرام نیازمند آگاهی از الگوریتم‌های جدید اینستاگرام هستش. ولی وقتی شما یک وبسایت میزنید و به اون رسیدگی میکنید مثل اینه که یه نهال کاشتید، شاید سایت شما مدتها بعد از تاسیس خاک خوری داشته باشه اما با رسیدگی به اون کم کم رشد میکنه، در دسترس جست‌و‌جو کنندگان گوگل قرار میگیره و بعد از اینکه زحماتتون رو کاشتید، میتونید از ثمرات و میوه‌های این درخت تا همیشه استفاده کنید. 🙂

 

۵- کسب‌در‌آمد ۴۲ ساعت در روز !!!

اگر شما یه کسب و کار محلی داشته باشید. نهایتا روزی ۱۸ ساعت میتونید کار کنید و درآمد کسب کنید. حالا تصور کنید که در کنار این کار یک وبسایت دارید که حتی وقتی خواب هستید به نفع کسب و کار شما فعالیت میکنه. یعنی ۱۸ ساعت شما کار میکنید و ۲۴ ساعت سایتتون، که رو هم میشه فعالیت ۱ و نیم برابری که میشه ۴۲ ساعت در روز :)))

 

۶- بازاریابی هدفمند

این روزها چاپ اوراق‌تبلیغاتی مثل تراکت و بروشور قیمت‌های سرسام آوری پیدا کردن به طوری که برای خیلی از کسب و کارها پرداخت هزینه ی چاپ و پخش اونها براشون به صرفه نیست . اینجاست که دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال به کمک شما میاد. میتونید از وبسایت‌هایی که بازدید بالایی دارن و در زمینه ی کاری شما فعالیت میکنن بخواید که بنر شما رو توی سایتشون بذارن و در واقع لینک شما در سایت اونها قرار بگیره. بعضی سایت ها به حدی بازدهی بالایی دارن که میتونه بازگشت چند برابری تبلیغات رو به دنبال داشته باشه.

 

۷- آمار پیشرفت

توی پیشخوان اکثر سایت ها آمارهایی مثل آمار بازدید، آمار فروش و اطلاعات مشتریان به صورت خوردکار برای شما جمع آوری میشه و نیازی به انجام حسابداری‌های پیشرفته ندارید.

 

۸- مدیریت چند شغل مختلف

درسته که خیلی ها میگن اگر یک شغل رو به صورت تخصصی دنبال کنی آینده بهتری داره اما این هم درسته که بعضی از ما آدما چند‌ استعداده هستیم! شاید شغل شما و علاقه ی شما متفاوت باشه یا علاقه دارید یک زیرشاخه ی دیگه ای از کسب‌و‌کارتون رو ادامه بدین. از اونجایی که مدیریت وبسایت نیاز به زمان خیلی زیادی نداره میتونید چندین وبسایت با موضوعات مختلف رو اداره کنید.

کسب در آمد از سایت 633 1 - ۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمدمراحل طراحی یک وب سایت :

۱- یاد بگیرید

قبل از ورود به یک حرفه ممکنه ترس و واهمه‌هایی به سراغتون بیاد که فکر کنید که نمیتونید یک وبسایت طراحی کنید. اما با مشاهده ی آموزش طراحی سایت با وردپرس متوجه میشید که میتونید کمتر از ۱ روز یک وبسایت رو راه اندازی کنید. این سری آموزش‌ها از مرحله ی اول طراحی‌سایت که خرید هاست و دامین هست شروع میکنه تا استراتژی‌های تولید محتوا بهتون آموزش میده.

 

۲- معتبر باشید!

اگر برای کسب و کارتون مجوزهای لازم رو بگیرید به اعتبارتون اضافه کردین. معمولا برای یه وبسایت معمولی داشتن یه نماد اعتماد کافیه.

 

۳- تولید محتوا مهم ترین کاره

همونطور که در این مقاله تاکید کردم، تولید‌محتوا حتی از طراحی‌سایت هم مهم‌تره. اگر میخواید شاهد رشد وبسایتتون باشید همیشه به روز نگهش دارید.

 

۴- بدون سئو، داشتن سایت فایده نداره

سئو یعنی چی؟ به مجموعه عملیاتی که به رشد یک وبسایت و رسیدن به امتیاز بالا در گوگل منتهی میشه رو سئو میگن. این پروسه بیشتر از سخت بودنش نیاز به زمان زیادی داره. و در‌واقع سایتی که سئو نشه عملا فایده زیادی نداره. پس بعد از اینکه وردپرس رو یاد گرفتین سراغ یادگیری سئو برید! .

 

۵- یادگیری کد‌نویسی

نترسید! اگر شما با پلتفرم‌هایی مثل وردپرس سایتتون رو طراحی کنید نیاز به یادگیری یک خط کد‌نویسی هم ندارید اما تو بعضی موارد مثلا اینکه بتونید یه سری کدها رو جابجا کنید و تغییرات جزئی به ظاهر وبسایتتون بدین نیازه که آموزش‌هایی از مقدمات کد نویسی سایت رو یاد بگیرید.

کسب در آمد از سایت 64 - ۸ دلیل قاطعانه برای داشتن وب سایت + پر درآمدترین روش های کسب درآمد

نتیجه‌گیری کلی :

داشتن وب‌سایت نشونه اعتبار کار شماست، اگر سرمایه کمی براتون مونده که میخواین خرج کسب و کارتون بکنید بهترین گزینه ساخت یه وبسایته، البته به شرطی که برای تولید محتوای هدفمند زمان بذارید، بیشتر و بیشتر یاد بگیرید و از جون و دل مایه بذارید براش! یادتون نره زحمات و هزینه‌هایی که برای یک وبسایت میذارید زودتر از اونچه که فکر کنید ثمره خواهد داد!

 

اگر سوالی در حوزه کسب درآمد از سایت دارید میتونید انتهای این پست برامون نظر بذارید.

آموزش‌های مرتبط به طراحی سایت رو هم میتونید تو وبسایت فرادرس ببینید.

مهران حسن زاده

مهران هستم ! کارشناس ارشد معماری از دانشگاه کوثر قزوین ، حدود 9 ساله که به صورت حرفه ای در حوزه طراحی معماری و گرافیک فعالیت دارم ، این وبسایت رو با گرایش "گرافیک معماری" راه اندازی کردم. تهیه کننده و گوینده ی مستند شکوه معماری هستم و علاقمند به تمام هنرهای جهان! من معتقدم که تک به تک ما دارای یک استعداد منحصر به فرد هستیم و اگر در خودمون پیداش کنیم، میتونیم یک دنیا رو تغییر بدیم! حتی در سخت ترین شرایط ...

حتما ببینید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: