دانلود V-ray Next به همراه کرک – ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹
Chaos Group V-ray Next
Chaos Group V-ray Next نام یک پلاگین است که در زمینه پرداخت تصاویر سه بعدی به صورت ایستا و متحرکسازی فعالیت میکند. وی ری ساخت شرکت بلغارستانی کیاسگروپ (Chaos Group) است که به صورت یک افزونه یا پلاگین به نرمافزارهای اصلی در زمینه سه بعدیسازی اضافه میشود.
اولین نسخه این پلاگین در سال ۱۹۹۷ روانه بازار شد و با گذشت مدت زمان کمی توجه بسیاری از هنرمندان تصویر ساز سه بعدی را به خود جلب نمود در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر جهان این پلاگین از محبوبیت بسیار بالایی در میان معماران برخوردار است بهطوریکه اکثر دانشجویان این رشته اقدام به یادگیری آن برای ارائه بهتر و واقعی گرایانه تر طرحهای خود میکنند.
کاربرد موتور رندر V-ray
وظیفه اصلی وی ری و دیگر موتورهای رندر که رغیب وی ری محسوب میشوند انجام محاسبات و پردازشهایی برای واقعی جلوه دادن تصویر سه بعدی میباشد که این محاسبات بر اساس الگریتمها و فرمولهای فیزیکی صورت میگیرد تا بتواند دنیای واقعی و رفتار نورها را در کامپیوتر به صورت فیزیکی شبیهسازی کند. وی ری از ابتدای تولد خود تاکنون بارها بروزرسانی شدهاست و قدرت خود را در محاسبات دقیق تر افزایش داده و همین امر موجب محبوبیت بیشتر آن در میان کاربران دنیای نرمافزارهای سه بعدی شدهاست.
شرکت Chaos Group در سال ۲۰۱۸ از نسخه دیگری از این پلاگین به نام V-ray Next یا V-ray 4 رو نمایی کرد که ویژگی های منحصر به فردی نسبت به نسخه های قبلی این پلاگین دارد که در ادامه به بررسی جزئیات آن می پردازیم .
نسخه های قبلی V-ray
از زمانی که V-Ray 3.0 منتشر شد بسیاری از کاربران متوجه شدن که میتونن با کمترین میزان تغییرات پارامترها و تنظیمات ، رندرهای خوبی بگیرن و بعضی بخش های تنظیمات رندر مثل بخش های مختلفSampling که همیشه نیاز به صرف زمان زیادی برای رسیدن به پارامترهای درست داشت ، به شکل بسیار خوبی بهینه شده بود . اینجا بود که شروعی بر این عبارت Chaos Group بود که تاکید میکرد : “ما V-Ray رو هوشمند تر کردیم” که در اخبار جدیدی که از V-Ray Next منتشر میشه شاهد به کارگیری هر چه بیشتر از این عبارت هستیم .
یکی از اتفاقات جالبی که رخ داد و مقدمه ای بر هر چه هوشمندتر شدن V-Ray بود ، این بود که نیاز به ست کردن Sampling برای تک تک اجزای محیط از جمله نور ، دوربین ، متریال و … کاربردش رو از دست داد و V-Ray برای نقاطی که دارای نویز بیشتری بودن تصمیم میگرفت که Sampling بیشتری استفاده کنه و برای نقاطی که اصطلاحا Clean و بدون مشکل بودن Sampling کمتری استفاده میکرد.
دانلود V-ray Next
ویژگی های جدید V-ray Next
موضوع جالبی که درV-Ray Next شاهدش خواهیم بود ، اینه که Sampling هوشمند به اکثر بخش های V-Ray نفوذ کرده و این بار شاهد استفاده از اون در Dome Light هستیم که با نام Adaptive Dome Light به این پلاگین اضافه شده .
Dome Light که عموما برای Image Based Lighting با استفاده از فایل های HDR استفاده میشه ، معمولا حجم زیادی از Sampling در محیط به وجود میاره که این موضوع در رندر محیط های داخلی بسیار محسوس تره چون مقدار کمی از نور Dome Light از طریق یک شکاف یا پنجره وارد محیط میشه که برای حل این مشکل تعدادی Skylight Portal برای بخش های ورودی نور محیط داخلی به جهت هدایت Direct Light Samples به داخل ، در نظر گرفته میشد که این هم معمولا پروسه ای زمان بر بود.
Adaptive Dome Light
دانلود V-ray Next پایین این صفحه
Adaptive Dome Light با استفاده از پروسه Light Cache ، یاد میگیره که چه بخش هایی از نورش بیشترین تاثیر رو بر روی محیط میذارن و بر همین اساس بخش هایی که نیاز به Sampling بیشتری دارن رو به میزان مناسب Sampling اضافه میکنه که این یک اتفاق فوق العادست و شما از این پس نگرانی زیادی بابت محیط هایی از جمله محیط های داخلی که نیاز به استفاده از Dome Light و روشن شدن به این شیوه دارن و نتایج رندردارای میزان زیادی از Noise بود رو نخواهید داشت چون Sampling هوشمند V-Ray که به Dome Light هم اضافه شده به یاری شما میاد و تقریبا این دسته از مشکلات رو برطرف میکنه.
اما موضوع دیگه ای که میشه بهش اشاره کرد ، سرعت بیشتر رندر با Adaptive Dome Light هست که میتونه بسته به پیچیدگی محیط و نوع فایل HDR استفاده شده ، سرعت رندر رو بین ۱۰ تا ۷۰۰ درصد افزایش بده. (به قلم وبسایت مصطفی ۳d) بیشتر بخوانید
ویژگی های جدیدی که در وبسایت اصلی Chaos Group آمده است :
VRay Next
- Lens effects memory and speed improvements
- Improve lighting render elements consistency, automatically enabled for new scenes and when using the adaptive dome light
- Improve light cache preview
- Hide the legacy VRayMap
- Print a warning when using the irradiance map with full light select elements
- Add Chinese tooltip translations
- Add a parameter for additional control of the auto-exposure (renderers.current.camera_autoExposure_compensation)
VRay IPR
- Support for most atmospheric effects in IPR mode
- Improve interactive responsiveness with heavy scenes
VRay GPU
- Improved image sampling with many (more than 1k) samples efficiency
- Add support for RGB Tint and RGB Multiply textures
- Faster calculations VRayFastSSS2 materials
- Grey out the unsupported subdivs and cutoff parameters for lights, materials and textures
- Reduce memory usage with motion blur
- Speed up loading of 8-bit textures
- Support for “Affect background” with the bucket sampler
- Faster geometry updates during IPR
- Add a warning if there is an unsupported render/bake element
- Add Alembic visibility_list support for VRayProxy
- Add support for GrowFX
VRay Cloud
- Add support for the Waves texmap
- Export color corrections settings in .vrscene files
- Support for Dent Map
VRayDisplacementMod
- Improve “Keep continuity” option to weld seams at vertices too
VRayHDRI
- Support for the <frameNum> tag
VRayInstancer
- Improve speed during scene preparation
VRayGLSL/VRayMDL
- Add support for “C++/CPU” CUDA devices rendering
VRayOrnatrixMod
- Implement Ornatrix v6 support for optimized hair data access
- Utilize the width data from the new OX Change Width modifier
VRayOSL
- Implemented the supported wrap modes
- Add more parameters to the vray_subsurface closure
VRayPluginNode
- Add a short description info based on the plugin description
VRayProxy
- Read proxy files on demand so that only visible proxies are loaded
VRayScene
- Instancer is not shown in the viewport
VRayLightSelect
- Add Include/Exclude list by layer selection
VRayOptionRE
- Ability to update the exr metadata parameter in VRayOptionRE with a per-frame MaxScript callback
VRayUnclampedColor
- Remove the “color mapping” parameter
VRayVolumeGrid
- Expose the grid-based motion blur algorithm from Phoenix FD 3.00.01 for use via the ‘mbgrid’ script parameter
- Support for the new transformation model of OpenVDB caches from FumeFX 5
VFB
- Add docking support for the main window (enabled by the VRAY_VFB_DOCKABLE environment variable)
- Use text labels for the flyout buttons
- Lens effects size to accept values lower than 1.0
VRay Toolbar
- Align the newly created camera from “V-Ray Physical Camera” button
VRay Bitmap to VRayHDRI converter
- Improve responsiveness and conversion speed
- The “Half” precision option should be on by default
vdenoise.exe
- Ability to apply lens effects from .vrscene files
VRayDenoiser
- NVIDIA AI denoiser uses less GPU memory for denoising
ویژگی های بیشتر را در وبسایت Chaos Group ببینید
دانلود V-ray Next :