logo 1 - دانلود پروژه معماری مهد کودک - به همراه نقشه ،تحلیل سایت، سه بعدی

پشتیبانی تلگرام : dpls_support@

دانلود پروژه معماری مهد کودک – به همراه نقشه ،تحلیل سایت، سه بعدی

پروژه معماری مهد کودک

Cadarchive Buttom - دانلود پروژه معماری مهد کودک - به همراه نقشه ،تحلیل سایت، سه بعدی  دانلود پروژه معماری مهد کودک – به همراه نقشه ،تحلیل سایت، سه بعدی و جزئیات

دانلود پروژه معماری مهد کودک – در طی زمان ، مفهوم طراحی مهد کودک (کودکستان) از محل آموزش کودکان به محلی برای خودشکوفایی و پرورش استعداد کودکان تغییر یافته است. تغییر این مفهوم نیز در روند طراحی معماری یک مهد کودک نیز تاثیرگذار است. مهدکودک باید محلی هم زیست با روحیات کودک و همچنین معماری این محیط باید در تعامل با کودکان و در جهت آزادی در خلاقیت کودکان طراحی شود.

نمونه ای از پروژه ی موفق طراحی مهد کودک ، که تمامی ریز فضاهای استاندارد طراحی یک مهد کودک را داراست در ادامه ی مطلب برای دانلود قرار گرفته است.

دانلود در ادامه ی مطلب…

نکات مهم در طراحی مهد کودک

در طراحی ساختمان مهدکودک باید سه بخش مورد توجه قرار گیرد. ۱_ قسمت کودک ۲_ قسمت کارکنان ۳ _ قسمت والدین. در طراحی مهد کودک ، توجه به فضای کارکنان و مدیریت مهدکودک و تفکیک فضاهای استراحت ، کاری ، بهداشتی و کارکنان و جلوگیری از تداخل این فضاها با فضای کودکان حایز اهمیت است. فضاها باید با توجه به وسعت برنامه ها و تعداد کارکنان طراحی شود. فضای انتظار نیز باید در طراحی مهدکودک لحاظ شود.( فضایی که در آن والدین به انتظار کودکان می نشینند.) این فضا باید در مجاورت فیلتر ورودی و بخش مدیریت ساختمان قرار گیرد. در این فضا باید وسایل اندکی برای سرگرمی کودکان تعبیه شود . »
به گفته سی سی در طراحی ساختمان مهد کودک نکات دیگری از جمله کوتاه بودن ارتفاع تابلوهای مخصوص کودکان و مرتفع بودن تابلوهای مخصوص بزرگسالان در نظرگرفته می شود .

طراحی داخلی مهد

« در این محیط باید از رنگ های ملایم در کف ودیوار و رنگ های اصلی زرد ، آبی و قرمز در وسایل دیگر استفاده کرد. درها باید امکان خروج سریع را برای کودکان فراهم کند. سرویس های بهداشتی کودکان باید به تناسب قد آنها طراحی شود.این نکات راباید در طراحی محل آویزان کردن وسایل شخصی کودکان نصب لگوهای هر کودک ( در مهد کودک های کشور های پیشرفته هر کودک لگویی را برای خود انتخاب می کند که معرف وسایل شخصی اوست. برای مثال یک شخصیت کارتونی .) در این فضا در محل قرار گیری کلید پریزها باید دقت کرد تا از دسترس کودکان دور باشد .»

به اعتقاد سی سی پارکت به دلیل حفظ دمای محیط و تمیزی برای پوشش مهد کودک مناسبتر است .

ریز فضاهای الزامی

وی ادامه می دهد:« ساخت این اتاق ها برای یک مهد کودک الزامی است. ۱_ فیلتر ورودی ۲_ هال مرکزی ۳_ اتاق مدیریت همراه با محلی برای گفت و گو با والدین ۴_ فضای انتظار والدین ۵_ فضای سرگرم شدن موقت کودکان ۶_ رخت کن کارمندان ۷_ سرویس کارمندان ۸_ آشپزخانه و انبار ۹_ سالن ورزش و بازی دسته جمعی ۱۰_ انبار وسایل بازی ۱۱_ کارگاه نقاشی و کار با رنگ و کاردستی ۱۲ _ فضای مربوط به نظافتچی و انبار مربوط به آن ۱۳_ کلاس های گروهی ۱۵ تا ۲۰ نفره کودکان ( فضاهای گروهی باید برای اوقات قصه گویی ، نقاشی و بقیه فعالیت های مرتبط عملکردی باشد.) ۱۴_ فضای سرویس هر گروه ۱۵_ فضای استراحت کودک ( در مهد کودک های استاندارد فقط یک مکان برای استراحت کودک آن هم برای کودکی که نیاز به استراحت دارد تعبیه می شود. چه خواب دست جمعی کودکان معمول نیست. کودک به ذات اهل تحرک است نه خواب!) محوطه بازی کودکان باید پاکیزه باشد و در طراحی آن ایمنی کودک در نظر گرفته شود .»

مشخصات پروژه :

نوع پروژه : معماری

سطح طراحی : دانشجویی / حرفه ای

زیر بنا : حدود ۴۰۰ متر .

نقشه های اتوکد : پلان اندازه گذاری / نما / برش / آکس بندی / سایت پلان

فایل سه بعدی به همراه تکسچرها : ندارد

شیت فتوشاپ : دارد / JPG
(پاورپوینت تحلیل سایت و فایل متنی توضیحات کامل و ریز فضاها در مورد این پروژه نیز در فایلها موجود است)

لینک های دانلود پس از پرداخت بلافاصله نمایش داده خواهد شد و به ایمیل شما ارسال می شود.

اگر در خرید مشکل دارید راهنمای خرید را مطالعه بفرمایید و یا از طریق چت آنلاین وبسایت با ما در ارتباط باشید.

لینک های دانلود رایگان ویژه ی اعضای VIP :

VIP 6 - دانلود پروژه معماری مهد کودک - به همراه نقشه ،تحلیل سایت، سه بعدی

۱- پرداخت هزینه کمتر

۲- سه ماه دانلود رایگان همه اطلاعات سایت ( ۴ ترابایت )

۳- اینترنت نیم بها

عضویت

banner3 - دانلود پروژه معماری مهد کودک - به همراه نقشه ،تحلیل سایت، سه بعدی

مهران حسن زاده

مهران هستم ! کارشناس ارشد معماری از دانشگاه کوثر قزوین ، حدود 9 ساله که به صورت حرفه ای در حوزه طراحی معماری و گرافیک فعالیت دارم ، این وبسایت رو با گرایش "گرافیک معماری" راه اندازی کردم. تهیه کننده و گوینده ی مستند شکوه معماری هستم و علاقمند به تمام هنرهای جهان! من معتقدم که تک به تک ما دارای یک استعداد منحصر به فرد هستیم و اگر در خودمون پیداش کنیم، میتونیم یک دنیا رو تغییر بدیم! حتی در سخت ترین شرایط ...

حتما ببینید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: