logo 1 - دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی ( ۶ پروژه )

پشتیبانی تلگرام : dpls_support@

دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی ( ۶ پروژه )

دانلود پروژه غرفه نمایشگاهی 1 - دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی ( ۶ پروژه )

دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی – طراحی غرفه نمایشگاهی، به عنوان شاخه‌ای از معماری داخلی شناخته می‌شود. فرایند توسعه غرفه از یک مفهوم آغاز می شود و تا ایجاد یک فضای فیزیکال و سه بعدی ادامه دارد. ویکیپدیا

در این مجموعه پروژه ها ، زمینی به عنوان محل نمایشگاه در نظر گرفته شده است که در آن تعداد ۶ برند ( الجی ، اپل ، گراد ، مارال چرم ، نایک و شیرین عسل ) به طراحی غرفه با ابعاد مختلف و با الهام از رنگ و لوگوی شرکت ها پرداخته اند . در ادامه می توانید پروژه کامل این پروژه ها را دانلود نمایید

دانلود در ادامه ی مطلب…

نکات مهم در طراحی غرفه معماری

نمایشگاه معماری عموما نوعی مرکز فرهنگی است که علاوه بر متخصصان این رشته، افراد زیاد دیگری با رشته های متفاوت در آن حضور می یابند. بنابراین افراد مسئول در احداث این نمایشگاه زیباترین مکان از لحاظ مناظر شهری و طبیعی را مورد توجه قرار می دهند تا موقعیت مناسب این نمایشگاه تخصصی بر میزان به وجود آمدن نوعی نگرش جدید و تازه در بازدید کننده تاثیرگذار باشد. علاوه بر این موضوع، خدماتی که در یک نمایشگاه معماری معرفی می شود، باید با هدف ارتقاء سطح فرهنگ و سلیقه ی عمومی جامعه ارائه گردد. برای رسیدن به این هدف، یکی از مهم ترین کارهایی که می توان انجام داد استفاده نکردن از هر گونه محصول خارجی در طراحی غرفه است و در مقابل باید بخشی به عنوان بخش تحقیق، کالاهای داخلی مناسب را شناسایی کرده و استفاده ی بهینه از این نوع کالاها را در دستور کار قرار دهد.

محدودیت ها

معماری از نظر بسیاری از کارشناسان این رشته، نوعی هنر است اما در یک غرفه نمایشگاهی نمی توان این هنر را به طور کاملی بروز داد؛ چرا که محدودیت هایی در مسیر طراحی غرفه معماری وجود دارند که به نوعی شرایط نرمال و طبیعی در این مسیر می باشند. این محدودیت ها از قبیل سرمایه و منابع، سلیقه ی شرکت و قوانین نمایشگاهی به طور طبیعی بر سر راه یک طراح قرار دارند که نباید به دید موانع به آن ها نگریسته شود.

رنگ در طراحی غرفه

دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی – عنصری که می تواند به شکل مناسبی این محدودیت ها را پوشش دهد، رنگ است. از لحاظ مسایل روان شناختی، رنگ تاثیرات متفاوتی بر روی افراد گوناگون می گذارد که نباید از آن به سادگی عبور کرد، زیرا توجه به تناسب در استفاده از بعد های مختلف رنگ (فام، درخشندگی، پر مایگی فام) نقش مهمی را در طراحی غرفه نمایشگاهی و به خصوص در طراحی غرفه معماری ایفا کرده و در جذب مخاطب به داخل غرفه بسیار موثر است.

در همین راستا توجه به تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی و مبلمان داخل غرفه بسیار حائز اهمیت است و به عنوان مثال استفاده از مبلمانی با سایز متوسط و رنگی متعادل در این مبلمان، جذابیت غرفه را دو چندان می کند. با این حال انتخاب ترکیب های مختلف رنگ محدودیت خاصی ندارد و در انتخاب آن تنها تاثیر گذاری بر روی مخاطب و برقراری ارتباط با بازدید کننده مطرح است.
در طراحی غرفه معماری، وسعت رنگ و شکل سطوح آن باید با رنگی که در غرفه استفاده می شود و هم چنین میزان اشباع بودن این رنگ باید به وجود آید و در استفاده از آن نباید از خط های از پیش تعیین شده استفاده نمود.

عناصر مهم در طراحی غرفه

از عناصر تاثیر گذار دیگری که بهتر است در طراحی غرفه معماری از آن ها بهره برد، استفاده از قفسه ها و استندهای زیبا و خلاقانه در غرفه است، به گونه ای که باعث جذب مخاطب به داخل غرفه شده و از طرفی نیز مانع دید او نشود. در این گونه استندها می توان خدمات ارائه شده از طرف شرکت را به مخاطبان توضیح داد و یا با استفاده از تصاویر الکترونیکی و یا پخش ویدئو از طریق ال سی دی، به صورت کامل تری برای بازدید کنندگان نمایش داد.

طراحان و معماران بزرگ در دنیا معمولا تعاریف مختلفی را درباره ی این علم ارائه می کنند. یکی از این افراد لو کوربوزیه است که علم معماری را این گونه تعریف می کند:

نظم و ریتم

از دیگر مواردی که در  موثر است، ایجاد ریتم در طراحی غرفه است. ریتم نوعی تکرار پذیری در اشکال و رنگ های استفاده شده در یک طراحی است و به طور کلی در علم معماری دارای اهمیت و کاربرد بسیار زیادی می باشد. در علم معماری ریتم، مکمل مباحث توازن و تعادل است و با استفاده از این سه عامل، ترکیب های زیبایی را می توان در یک طراحی به وجود آورد. ریتم علاوه بر ایجاد نظم در وسایل و اشیاء داخل غرفه، در نظم بخشیدن میان افراد حاضر نیز بسیار موثر است. متودکس

دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی

مشخصات پروژه :

نوع پروژه : معماری داخلی / طراحی غرفه

سطح طراحی : دانشجویی / مبتدی متوسط و حرفه ای

متراژ : مختلف

نقشه های اتوکد : پلان اندازه گذاری

فایل سه بعدی به همراه تکسچرها : دارد ( همه ی پروژه ها)

شیت فتوشاپ : دارد / PSD / JPG

لینک های دانلود پس از پرداخت بلافاصله نمایش داده خواهد شد و به ایمیل شما ارسال می شود.

اگر در خرید مشکل دارید راهنمای خرید را مطالعه بفرمایید و یا از طریق چت آنلاین وبسایت با ما در ارتباط باشید.

لینک های دانلود رایگان ویژه ی اعضای VIP :

VIP 6 - دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی ( ۶ پروژه )

۱- پرداخت هزینه کمتر

۲- سه ماه دانلود رایگان همه اطلاعات سایت ( ۴ ترابایت )

۳- اینترنت نیم بها

عضویت

banner3 - دانلود پروژه طراحی داخلی غرفه نمایشگاهی ( ۶ پروژه )

مهران حسن زاده

مهران هستم ! کارشناس ارشد معماری از دانشگاه کوثر قزوین ، حدود 9 ساله که به صورت حرفه ای در حوزه طراحی معماری و گرافیک فعالیت دارم ، این وبسایت رو با گرایش "گرافیک معماری" راه اندازی کردم. تهیه کننده و گوینده ی مستند شکوه معماری هستم و علاقمند به تمام هنرهای جهان! من معتقدم که تک به تک ما دارای یک استعداد منحصر به فرد هستیم و اگر در خودمون پیداش کنیم، میتونیم یک دنیا رو تغییر بدیم! حتی در سخت ترین شرایط ...

حتما ببینید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: