logo 1 - دانلود پروژه روستا - باززنده سازی روستای سنج

پشتیبانی تلگرام : dpls_support@

دانلود پروژه روستا – باززنده سازی روستای سنج

دانلود پروژه روستا 1 1 - دانلود پروژه روستا - باززنده سازی روستای سنج

Cadarchive Buttom - دانلود پروژه روستا - باززنده سازی روستای سنج دانلود پروژه روستا – باززنده سازی روستای سنج ساوجبلاغ – به همراه نقشه و سه بعدی

دانلود پروژه روستا – باززنده سازی روستای سنج روستای سنج ازتوابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ ،با مختصات جفرافیایی ۵۰ در جه و۵۸ دقیقه طول شرقی ۳۶ در جه و ۲ دقیقه عرض شمالی ،در ۲۵ کیلومتری شمال کرج قرار دارد. روستا دارای ۳۹ خانوار است که شامل ۵۳زن و ۴۹ مرد است.قلیم سرد کوهستانی روستا یکی از عوامل متاثر از ارتفاع بوده و این موضوع به نوبه ی خود بر بافت روستا ، نوغ مصالح ،ترکیب فضا ، فشردگی بافت ، نوع معماری بناهای مسکونی تاثیر گذار بوده.

دانلود در ادامه ی مطلب

معماری

در ﻧﻮاﺣﯽ ﺳﺮد و ﮐﻮ ﻫﺴﺘﺎﻧﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ ﺣﺪاﮐﺜﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺎﺑﺶ آﻓﺘﺎب ، ﺑﺮودت ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎد ﻫﻮا در ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪه ای از ﺳﺎل ﺣﻔﻆ ﺣﺮارﺗﯽ و ﺟ ، ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮی از ﻧﻮﺳﺎن روزاﻧﻪ دﻣﺎ ﻠﻮ ﮔﯿﺮی از ﺑﺎد ﺳﺮد زﻣﺴﺘﺎﻧﯽ در ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ اﻣﺮی ﺿﺮوری ﮔﺮدد. ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﺑﻨﯿﻪ ﺳﻨﺘﯽ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺳﺮد و ﮐﻮﻫﺴﺘﺎ ﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﯾﺮ ﺣﻮزه ﻫﺎی اﻗﻠﯿﻤﯽ از ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻣﻮﺟﻮد در آن اﻗﻠﯿﻢ است خانه ها عموما از کاه و گل و سنگ با کرسی چینی ساخته شده اند.

 

پتانسیل ها :

 

۱-زمین کافی برای ساخت و ساز (کارگاه –منازل مسکونی استاندارد- اقامتگاه توریستی-تاسیس خانه بهداشت –ایجاد فضاهای فرهنگی آموزشی شامل مدرسه و کتابخانه وپایانه تاکسی رانی و مسافربری و..) ۲چشمه های طبیعی خنک و در کنار هم ۳مرتع توکوه مکانی مناسب برای اسب سواری واسکی کوهستان ۴دیواره سنگی قبله بند (بالای روستا واقع شده)،اسکول در(شکاف های غار مانند، نرسیده به روستای وامکوه) ودیواره سنگی زردجو( بالای مرتع توکوه) که مکانی مناسب برای سنگنوردی (طول بلند) میباشد.

 

درباره طرح :

 

بهسازی شامل سلسله اقداماتی است که به منطور بهبود کالبد ، که در نتیجه فرسایش فعالیت تحقق یافته است ، در کوتاه مدت صورت میپذیرد. طرح باز زنده سازی روستای ستج با هدف ایجاد یک مسیر گردشگری با توجه به بافت تاریخی روستا وپتانسیل های آن ، به منظور رونق کسب و کار روستاییان و اتصال مردم شهر یه طبیعت بکر و دست نخورده ی سنج است . دخالت آگاهانه درمسیرکنار رودخانه و توجه به بافت و قدمت روستا و استفاده از مصالح بوم آورد از دیگر ویژگی های این طرح است . توجه به جزئیات در تک تک عناصر و حفظ هویت روستا ،درمسیر شخص را ترغیب میکند که تا انتهاآنرا طی کند. خانه های روستایی خود به انداره ی کافی به عوامل زیبایی و معیار های هنرمندانه آراسته هستند .سعی اینجانب حفظ آنها و حرکت در کنار آنها و لذت بردن از اصالت آن است .

مشخصات پروژه :

نوع پروژه : معماری / روستا

سطح طراحی : دانشجویی / متوسط 

مدارک همراه : شیت لایه باز با توضیحات کامل ، تصاویر قبل و بعد از باز زنده سازی 

شیت فتوشاپ آماده چاپ : دارد

لینک های دانلود پس از پرداخت بلافاصله نمایش داده خواهد شد و به ایمیل شما ارسال می شود.

اگر در خرید مشکل دارید راهنمای خرید را مطالعه بفرمایید و یا از طریق چت آنلاین وبسایت با ما در ارتباط باشید.

لینک های دانلود رایگان ویژه ی اعضای VIP :

VIP 6 - دانلود پروژه روستا - باززنده سازی روستای سنج

۱- پرداخت هزینه کمتر

۲- سه ماه دانلود رایگان همه اطلاعات سایت ( ۴ ترابایت )

۳- اینترنت نیم بها

عضویت

banner3 - دانلود پروژه روستا - باززنده سازی روستای سنج

مهران حسن زاده

مهران هستم ! کارشناس ارشد معماری از دانشگاه کوثر قزوین ، حدود 9 ساله که به صورت حرفه ای در حوزه طراحی معماری و گرافیک فعالیت دارم ، این وبسایت رو با گرایش "گرافیک معماری" راه اندازی کردم. تهیه کننده و گوینده ی مستند شکوه معماری هستم و علاقمند به تمام هنرهای جهان! من معتقدم که تک به تک ما دارای یک استعداد منحصر به فرد هستیم و اگر در خودمون پیداش کنیم، میتونیم یک دنیا رو تغییر بدیم! حتی در سخت ترین شرایط ...

حتما ببینید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: