آموزش پست پروداکشن یک صحنه معماری – پست پروداکشن یا پرداخت پس از رندر به بهبود حالت کلی رندر توسط نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ صورت میگیرد،به این صورت که پس از گرفتن رندر توسط نرم افزارهای مختلف حجم سازی از جمله تری دی مکس،راینو،رویت،اسکچ آپ و… حجم خام رندر گرفته شده وارد نرم افزار فتوشاپ میشود و مرحله پرداخت شروع میشود،،با توجه به اینکه نرم افزار فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی ٢بعدی است،میتوان بسیاری از آبجکت های ٢بعدی که در محیط اینترنت به نام cut out رایج هستند را استفاده کرد و یا میتوان از فرمت png نیز استفاده کرد.
این استفاده تنها محدود به آبجکت های پرسوناژ و درخت و آسمان و… نیست و حتی میتوان نور های بسیار زیبایی را هم خلق کرد.
تکنیک دیگر پرداخت ،استفاده از براش های معماری است که خود را در قالب ابر های مختلف یا فضاهای سبز مختلف و یا حتی پرنده های مختلف نشان میدهد و یکی از قوی ترین روش های ایجاد نور نیز استفاده از براش های نوری است.
استفاده از adjustment یکی از مهترین قسمت های یک پروژه پست پروداکشن است،چرا که میتوانیم تیرگی یا روشنی و یا تنظیمات مختلف رنگی به رندرها اعمال کنیم که در سطح پیشرفته تر میتوانیم روز را به شب تبدیل کنیم و یا فضاهای مختلف نوری بسازیم.
برای ساخت فصول مختلف و همچنین حالت های بارانی و برفی استفاده میکنیم از مجموعه نکاتی که گفته شد،یعنی آبجکت های متناسب با فصل،براش های درخور صحنه،و adjust های مناسب با حال و هوای رندر مورد نظر.
در سطوح پیشرفته تر و برای راحتی انتخاب های داخل فتوشاپ میتوانیم از render element های vray استفاده بکنیم که کار را بسیار سریع تر پیش میبرد.
در حالت کلی پست پروداکشن باعث میشود رندر بسیار طبیعی تر جلوه کند و همچنین باعث صرفه جویی در وقت میشود و دیگر نیاز نیست ساعت ها وقت صرف شود برای رندر گرفتن آبجکت ها و تنظیمات پیچیده نرم افزار های حجم سازی از جمله تری دی مکس.
این آموزش را از دست ندهید : آموزش کامل پست پروداکشن معماری در فتوشاپ
منبع : سایت هواداران معماری / آرک پین